پایه

انتخاب بهترین تالار برای مراسم ختم

تالار مناسب برای مراسم ختم

یکی از لحظات تلخ زندگی هر فردی، از دست دادن یکی از عزیزان است. انتخاب بهترین تالار برای مراسم ختم و برگزاری یک مراسم درخور وشایسته شاید قدم کوچکی برای بزرگداشت یاد و خاطره آن عزیز باشد اما تصمیم مهمی است که خانواده متوفی برای هرچه آرام‌تر و باشکوه‌تر برگزار شدن مراسم متوفی خود می‌تواند بگیرد.

در این مقاله از تالار جام جم قصد داریم شما را با نکات مهم در مورد انتخاب یک تالار مناسب برای مراسم ختم آشنا کنیم. همچنین به ارائه مطالبی درباره انتخاب پذیرایی مناسب برای مراسم ختم بپردازیم:

مراسم ختم

چگونه بهترین تالار را برای مراسم ختم انتخاب کنیم؟

همانطور که گفتیم برگزاری یک مراسم باشکوه و پر از آرامش نیاز به انتخاب یک تالار مناسب دارد. این تالار لازم است علاوه بر داشتن فضای آرام و مناسب برای برگزاری مراسم ختم، بتواند امکانات مناسب برای پذیرایی از مهمان‌ها و احساس راحتی آن‌ها را فراهم کند. در ادامه ویژگی‌های بهترین تالار برای برای مراسم ختم را بررسی کرده ایم:

ظرفیت مهمان تالار

قبلا از برگزاری مراسم لازم است، تعداد مهمان‌های خود را به طور دقیق برآورد کنید و تالاری با ظرفیت مناسب را برای این کار انتخاب کنید. انتخاب یک مکان کوچک برای مهمان های زیاد آزاردهنده خواهد بود و از طرف دیگر انتخاب یک مکان بزرگ برای تعداد مهمان‌های کم باعث خواهد شد شما فقط هزینه بیشتری پرداخت کنید.

انتخاب تالار مناسب مراسم ختم

کیفیت غذای تالار

معمولا غذایی که در اکثر مراسم ختم برای میهمانان سرو می‌شود جوجه کباب و کباب است. بهتر است از قبل در مورد کیفیت غذای تالاری که قصد برگزاری مراسم در آن را دارید، بررسی های لازم را انجام دهید. برخی از تالارها علاوه بر کباب و جوجه کباب، تنوع غذایی بیشتری را در اختیار میمهانان قرار می‌دهند و شما می‌توانید از غذاهای دیگر موجود در منوی تالارها برای پذیرایی میهمانان خود استفاده کنید.

رفتار مناسب پرسنل

یکی دیگر از نکات مهم برای انتخاب بهترین تالار برای مراسم ختم، رفتار مناسب پرسنل است. اغلب تنها پرسنل مجرب و کارآزموده می‌توانند با گشاده رویی در تمام مراحل مراسم همراه شما باشند. این پرسنل تممام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا مراسم همسو با خواسته های شما برگزار شود. رفتار حرفه ای پرسنل در مراسم ختم نوعی ابراز همدردی نیز با صاحبان عزا محسوب می‌شود و لازم است قبل از برگزاری این مراسم به این نکات توجه کافی داشه باشید.

مکان تالار

یکی از عوامل مهم دیگر در انتخاب بهترین تالار برای مراسم ختم، موقعیت مکانی تالار است. بهتر است تالاری را برای برگزاری مراسم انتخاب کنید که قابلیت دسترسی آن برای میهمانان راحت باشد. ترجیحا سعی کنید این تالار  در مکانی آرام و به درو از هیاهو واقع شده باشد.

تالار مناسب برای مراسم ختم

امکانات متنوع تالار

برای برگزاری مراسم ختم، در کنار یک مکان مناسب، باید امکانات مناسب برای برگزاری این مراسم را نیز در نظر گرفت. برای مثال داشتن یک سیستم صوتی مناسب جهت قرائت قرآن، مداحی و سخنرانی از عوامل ضروری برای برگزاری مراسم ختم است. همچنین برخی از امکانات جانبی تالار مانند اتاق استراحت برای خانواده متوفی، پارکینگ مناسب برای میهمانان و سرویس بهداشتی‌های تمیز از امکانات جانبی اما مهم برای یک تالار مناسب مراسم ختم محسوب می‌شود. از دیگر امکانات جانبی برای برگزاری مراسم ختم می‌توان به این موارد نیز اشاره نمود:

  • آسانسور برای تالارهای چند طبقه
  • سیستم سرمایشی و گرمایشی مناسب
  • وای فای
  • تاکسی برای میهمانانی که بدون وسیله شخصی به مراسم آمده‌اند.
  • مکان بازی مخصوص بچه‌ها
  • چیدمان منظم میز ختم
  • تعداد سالن‌های مجزا برای بانوان و آقایان

خدمات جانبی مراسم ختم

برخی از تالارها خدمات جانبی متنوعی را برای جلب رضایت مشتریان و همینطور بالا بردن کیفیت مراسم به مشتریان خود ارائه می‌دهند. برای مثال خدماتی مانند گل آرایی، هماهنگی با مداح و یا قاری قرآن، اتاق‌های مخصوص نماز و کتاب‌های قرآن از جمله خدمات جانبی برخی از تالارها هنگام برگزاری مراسم ختم به شمار می‌رود

هزینه مناسب تالار

قبل از اینکه تالا را برای مراسم ختم خود رزور کنید، لیست کاملی از هزینه ها را از تالار درخواست کنید تا بتوانید به وسیله این لیست، هزینه تالار را به طور دقیق برآورد کنید. می‌توانید با مقایسه هزینه چند تالار و امکانات مختلف آن‌ها نهایتا تالاری را انتخاب کنید که از طرفی متناسب با بودجه شما باشد و از طرف دیگر امکانات مناسبی را نسبت به هزینه دریافتی برای شما فراهم کند.

بررسی نظرات مشتریان

با توجه به گسترش روز افزون شبکه های اجتماعی در میان مردم، اکثر تالارهای مشهور و معتبر دارای صفحاتی در این شبکه‌ها هستن. شما می‌توانید با مراجعه به صفحات این تالارها و بررسی نظرات مشتریان درباره کیفیت و قیمت خدمات اطلاعات مناسبی را بدست بیاروید.

تالار برای مراسم ختم

بهترین پذیرایی برای مراسم ختم چیست؟

تدارک پذیرایی مناسب برای مراسم ختم از مهمترین و اصلی‌ترین کارها بعد از انتخاب تالار مراسم ختم می‌باشد. قطعا هر کسی دوست دارد بهترین تدارکات رابرای مراسم ختم عزیزانش ببیند، اما برای انجام این کار لازم است برخی از نکات را رعایت کنید که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

  • بهتر است هر گونه سفارش شیرینی یا پذیرایی را به روز مراسم موکول نکنید و یک روز قبل از انجام مراسم سفارشتات خود را انجام دهید. همچنین علاوه بر شیرینی، انواع حلوا و خرما نیز با تزئینات و شکل‌های متفاوتی برای پذیرایی در روز مراسم می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.
  • یکی دیگر از ایده‌هایی که مورد استقبال بسیاری از افراد جهت پذیرایی در مراسم ترحیم است، پک غذای مخصوص این روز است. در این روش پک غذاهای بسته بندی به تعداد مهمانی که در مراسم حضور دارند آماده یا خریداری می‌شود و در روز مراسم در بین میهمانان توزیع می‌شود.
  • شله زد نیز یکی از غذاهای اصیل ایرانی است که می‌تواند به عنوان عصرانه و یا یک میان وعده سالم و ساده برای پذیرایی از میهمانانی که در مراسم ترحیم حضور می‌یابند می‌تواند مناسب باشد.
  • حلوا با طعم های جدید نیز یکی دیگر از ایده های پذیرایی برای مراسم ترحیم است. برای مثال حلوای هویج یکی از پذیرایی‌های سالم و مرسوم در میان ایرانیان است. در برخی از مراسم نیز از حلوای سیاه اردبیل به دلیل طعم بی نظیر آن برای پذیرایی استفاده می‌شود.
  • تزئین خرما با کنجد و پودر مغزهای مختلف از دیگر ایده های خاص برای پذیرایی در مراسم ترحیم است. همچنین می‌توانید هسته خرما را جدا کرده و درون آن را با حلوا پر کنید.
  • یکی دیگر از ایده های پذیرایی در مراسم ختم استفاده از انواع نوشیندنی‌های اصیل ایرانی مانند، شربت های خنکی است که با زعفران درست می‌شوند. از این نوشنیدنی می‌توانید در فصول گرم سال بییشتر استفاده کنید.

تالار مناسب مراسم ختم

معرفی تالار مجلل جام جم

تالار مجلل جام جم، یکی از تالارهای معروف و معتبر در شهر تهران می‌باشد که با بیش از 20 سال سابقه،  با ظرفیت 350 نفر و دارای دو سالن مجزا با طراحی های کلاسیک و بسیار شیک آماده میزبانی از میهمانان گرامی می‌باشد.

این تالار بهترین و عالی‌ترین منوی پذیرایی را با بیشترین خلاقیت برای شما میهمان گرامی آماده کرده است. سالن های مجلل این تالار با فضایی آرام، آماده برگزاری انواع مراسمات عقد، ترحیم، ولیمه و دیگر مراسمات شما سروران گرامی می‌باشد.

توصیه ما به شما این است که اگر به دنبال یک فضای خاص و متفاوت برای برگزاری مراسمات خود هستید، تالار جام جم با طراحی زیبا، شیک و چشم نواز می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. همچنین این تالار با برگزاری مراسم ویلایی، تجربه‌ای متفاوت و به یاد ماندنی از یک مراسم خاص را برای شما رقم خواهد زد.

با انتخاب این تالار شما یک گزینه مطمئن با کیفت عالی را برای برگزاری مراسم خود انتخاب می‌کنید. مجموعه تالار جام جم آماده برگزاری انوام مراسم ختم با رعایت تمام تشریفات، برگزاری مراسم عروسی با بهترین خدمات و امکانات، برگزای مراسم نامزدی با فضای رمانتیک، برگزاری مراسم تولد با تم‌های خاص و متنوع و دیگر مراسم خاص شما می‌باشد.

مجموعه تالار جام جم، داری دسترسی آسان و مناسب از تمام نقاط شهر می‌باشد و تمام قیمت های آن به صورت رقابتی و با بالاترین کیفیت خدمات برای میهمانان عزیز ارائه می‌شود.

برای انتخاب بهترین گزینه ها برای برگزای مراسمات خود می‌توانید با استفاده از انتخاب یکی از راههای تماس این مجموعه، با مشاوران ما ارتباط برقرار کنید و راهنمایی های لازم جهت اطلاع از امکانات و نحوه رزور تالار را دریافت کنید.

سخن پایانی

تلاش برای یافتن یک تالار مناسب همزمان با غم از دست دادن یک عزیز، خیلی کار آسانی نیست؛ بنابراین آشنایی با نکاتی که بتواند در سریعترین زمان ممکن شما را برای یافتن یک تالار مناسب جهت برگزاری مراسم ترحیم راهنمایی کند بسیار مهم است.

در این مقاله سعی کردیم شما را با نکاتی آشنا کنیم که لازم است در انتخاب تالار برای مراسم ختم به آن توجه کنید. توجه به ظرفیت تالار، کیفیت غذا، رفتار پرسنل و سایر امکانات جانبی مواردی بود که در این مقاله به آن‌ها پرداختیم.

همچنین سعی کردیم ایده‌های متنوعی را برای پذیرایی از مهمانان مطرح کنیم تا بتوانید مراسم خود را متفاوت‌تر و باشکوه‌تر برگزار کنید.

با در نظر گرفتن تمامی این عوامل باید دقت کنید که مهمترین نکته برای همدردی با کسی که عزیز خود را از دست داده است، ایجاد یک فضای آرام و به دور از هیاهو برای بازماندگان و مهمانانی است که در غم از دست دادن یک عزیز از خانواده و آشنایانشان به سوگ نشسته اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *