پایه

برگزاری مراسم ختم لاکچری

برگزاری مراسم ختم لاکچری

یکی از سخت‌ترین لحظات برای همه ما از دست دادن عزیزان و نزدیکانمان است. به همین دلیل مراسم سوگواری از گذشته تا به امروز در فرهنگ ما ایرانی‌ها وجود داشته است. مراسم ختم برای یادبود متوفی و آرامش بخشیدن به دل‌های بازماندگان برگزار می‌شود. این مراسم در گذشته در منازل برگزار می‌شد اما پس از آن به دلیل کمبود فضا این مراسم به مسجد، حسینیه و تالار منتقل شد. این مراسم در گذشته بسیار ساده و با یک پذیرایی مختصر انجام می‌شد اما امروزه برخی از خانواده‌های معزا تمایل دارند پذیرایی و خدمات را در سطح بالاتری به مهمانان خود ارائه بدهند و همین موضوع باعث شده است که برگزاری مراسم ترحیم لاکچری مورد استقبال بخشی از مردم قرار بگیرد. چنانچه شما هم تمایل دارید برای عزیز از دست رفته خود یک مراسم ختم لاکچری برگزار کنید در ادامه این مطلب از وب سایت تالار مجلل جام جم ما را همراهی کنید .

مراسم ختم لاکچری به چه مراسمی گفته می‌شود ؟

در یک مراسم ختم لاکچری تمامی لوازم و وسایل از بهترین نوع خود هستند و پذیرایی از میهمانان در تالارهای مجلل و باشکوه انجام می‌شود. این مراسم زرق و برق بسیاری دارد و همه آیتم‌ها از گل‌آرایی گرفته تا نحوه پذیرایی دارای تشریفات خاص و گران قیمتی می‌باشند. در ادامه شما را با آیتم‌ و نحوه برگزاری یک مراسم ختم لاکچری آشنا خواهیم کرد .

مکان برگزاری یک مراسم ختم لاکچری

همانطور که گفته می‌شد مراسم سوگواری در گذشته ابتدا در منازل و سپس در مساجد و حسینیه‌ها برگزار می‌شد. اما چنانچه قصد دارید یک مراسم ختم لاکچری و پوزرق و برق داشته باشید در مرحله اول لازم است که یک باغ تالار یا تالار پذیرایی لاکچری را انتخاب و اجاره کنید. همچنین اگر در شهر تهران هستید می‌توانید از سالن اجتماع بهشت زهرا بدین منظور استفاده کنید .

دکوراسیون تالار پذیرایی

آیتم‌هایی از جمله تزیینات دیواری و نمادهای دینی یا نقاشی‌ها می‌توانند فضای برگزاری مراسم ختم لاکچری شما را بسیار شکیل‌تر و باشکوه‌تر نشان بدهند. بنابراین در هنگام انتخاب باغ تالار یا تالار پذیرایی بهتر است این نکته را حتماً در نظر داشته باشید .

برگزاری مراسم ختم لاکچری

برگزاری مراسم ختم لاکچری

امکانات رفاهی در مراسم ختم لاکچری

از جمله امکانات رفاهی که لازم است برای مهمانان خود فراهم کنید باغ، استخر و فضای سبز است که مهمانان شما می‌توانند در طول مراسم یا پس از آن از تنوع این فضاها بهره‌مند شوند.

میز ترحیم مراسم ختم لاکچری

در مراسم ختم لاکچری دیگر میز ترحیم به یک قاب عکس مرحوم و چند شاخه گل شمع مشکی ختم نمی‌شود. بلکه یک تیم مجرب گل آرایی و شمع آرایی میز را به طور حرفه‌ای انجام می‌دهند و نیز با تعداد زیادی گل‌های گران قیمت تزیین می‌شود که می‌تواند برای شما میلیون‌ها تومان هزینه داشته باشد. برای انجام این کار می‌توانید از یک دیزاینر حرفه‌ای کمک بخواهید .

گل‌آرایی مراسم ختم لاکچری

در یک مراسم ختم لاکچری گل‌آرایی با نظم و ترتیب خاصی انجام می‌شود. معمولاً گل‌ها و تاج‌های گل در اطراف استیج و دو طرف گروه موسیقی قرار می‌گیرد تا تمام مهمانان بتوانند به راحتی شاهد این گل‌های زیبا باشند. همچنین در قسمت درب ورودی تالار پذیرایی عکس‌هایی از مرحوم به همراه تعدادی تاج گل قرار می‌گیرند .

پذیرایی مراسم ختم لاکچری

در یک مراسم ختم لاکچری پذیرایی از مهمانان با ، نسکافه قهوه و آبمیوه‌های طبیعی شروع می‌شود و بهترین نوع میوه نیز از قبل بر روی میزها قرار گرفته است. همچنین خرما، حلوا و انواع کیک‌های مناسب مراسم ترحیم نیز در میان مهمانان سرو خواهد شد و در انتها مهمانان به صرف ناهار یا شام به صورت سلف سرویس دعوت خواهند شد .

بهره‌گیری از مهمانداران مجرب

مهمترین نکته برای انجام پذیرایی شایسته در یک مراسم ختم لاکچری استفاده از مهماندارانی است که آموزش دیده و حرفه‌ای هستند. این مهمانداران همگی لباس فرم مخصوص و هماهنگ پوشیده و با آداب مخصوص از میهمانان شما به بهترین شکل ممکن پذیرایی خواهند کرد .

انتخاب خواننده مراسم ختم لاکچری

در این نوع از مراسمات لازم است سیستم‌های صوتی حرفه‌ای و همچنین نورپردازی‌های حرفه‌ای وجود داشته باشد. همچنین به جای مداح و روحانی از خواننده مخصوص استفاده می‌شود. البته اگر مراسم در سالن اجتماعات بهشت زهرا برگزار می‌شود اجرای موزیک در آن مجاز نیست و خواننده مراسم باید آهنگ خام را به شکل ضبط شده اجرا نماید. به علاوه شما می‌توانید از موزیک‌هایی که توسط دف و نی نواخته می‌شوند در مراسم ختم لاکچری خود در تالار پذیرایی استفاده کنید .

پارکینگ اختصاصی

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه داشته باشید وجود پارکینگ اختصاصی برای مهمانانتان است. این امکان به میهمانان شما کمک خواهد کرد که دیگر درباره جای پاک خودروهای خود و امنیت خودروها در طول مراسم نگرانی نداشته باشند و بدون دغدغه در مراسم حاضر شوند.

منوی ناهار یا شام مراسم ختم لاکچری

به هنگام انتخاب تالار پذیرایی برای مراسم ختم لاکچری باید در نظر داشته باشید که منوی شام حتماً کیفیت و تنوع مناسبی داشته باشد. انتخاب غذاهای لذیذ و گران قیمت می‌تواند موجب افزایش رضایت خاطر مهمانان گرانقدر شما بشود .

وجود یک مدیر داخلی مجرب

یکی از اصلی‌ترین نکات به هنگام برگزاری مراسم سوگواری لاکچری وجود مدیر داخلی در قسمت بانوان و آقایان می‌باشد که وظیفه دارد تمامی امور را در زمان برگزاری مراسم هماهنگ کند. حتی لاکچری‌ترین تشریفات مراسم اگر مدیر داخلی نداشته باشند می‌توانند پذیرایی نامناسب و بی‌کیفیتی را ارائه بدهند. بنابراین به هنگام انتخاب باغ تالار حتماً این مورد را در نظر بگیرید.

برگزاری مراسم ختم لاکچری

برگزاری مراسم ختم لاکچری

نوع وسایل پذیرایی

در یک مراسم ختم لاکچری برای پذیرایی از یک پیشدستی لاکچری که در آن دستمال کاغذی تمیز، کارد و چنگال میوه خوری استیل سنگین و بهترین میوه‌های فصل وجود دارد استفاده می‌شود. تمامی میوه‌ها باید تازه و خوش رنگ باشند. در کنار این موارد از انواع آبمیوه‌های طبیعی، سینی‌های شیرینی شامل حلوا و خرمای مجلسی، بهترین نوع نوشیدنی شامل نسکافه، قهوه و چای نیز استفاده خواهد شد .

کلام نهایی

مراسم ختم لاکچری مدت زمان کوتاهی است که در میان بخشی از افراد جامعه رواج یافته است و نیاز به آیتم‌های مخصوص به خود را دارد تا مراسم با شکوه هرچه بیشتر برگزار شود. در این مطلب به تمامی آیتم‌های مورد نیاز برای برگزاری یک مراسم ختم لاکچری اشاره کردیم. چنانچه برای مراسم سوگواری لاکچری خود به یک تالار پذیرایی باشکوه نیاز دارید تالار مجلل جام جم می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *