پایه

سالن عقد برای مراسم مناسب تر است یا تالار؟

سالن عقد برای مراسم مناسب تر است یا تالار؟

مراسم عروسی از جمله رویدادهای مهمی است که تمامی زوجین دوست دارند آن را به بهترین شکل ممکن برگزار کنند. بر‌ای برگزاری این مراسم شما انتخاب‌های مختلفی دارید و می‌توانید مراسم خود را در منزل، سالن عقد یا باغ تالار برگزار کنید. انتخاب یک مکان مناسب برای مراسم عروسی بسیار مهم است و می‌تواند در کیفیت برگزاری مراسم شما تاثیر بسزایی داشته باشد. اما ممکن است هنوز دودل باشید و ندانید که آیا بهتر است مراسم خود را در سالن عقد برگزار کنید یا در یک باغ تالار شیک و مجلل؟ به همین دلیل در این مطلب که توسط وب سایت تالار مجلل جام جم تدوین شده است قصد داریم مزایا و معایب هر یک را با هم بررسی کنیم تا شما بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید .

سالن عقد گزینه مناسب تری است یا باغ تالار ؟

بسیاری از زوجین پیش از هر چیزی مکان عروسی را انتخاب می‌کنند و قرارداد خود را می‌بندند اما پس از نوشتن لیست مهمان‌ها و در نظر گرفتن سایر آیتم‌ها به این نتیجه می‌رسند که انتخاب آنها اشتباه بوده است. اما در این زمان دیگر پشیمانی فایده‌ای ندارد و برای کنسل کردن قرارداد باید حتماً مبلغی را به عنوان جریمه بپردازید. به همین دلیل در ادامه مطلب قصد داریم ویژگی‌های سالن عقد و باغ تالار را بررسی کرده و شما را با مزایا و معایب هر یک بیشتر آشنا کنیم .

فاکتورهای موثر برای انتخاب مکان مراسم عروسی

برای تصمیم‌گیری موثر درباره مکان برگزاری مراسم عروسی در ادامه به بررسی جنبه‌های مختلف موضوع خواهیم پرداخت .

تعداد مهمان‌ها

یکی از مهمترین فاکتورها برای انتخاب مکان مناسب برگزاری مراسم عروسی تعداد مهمان‌های مراسم است. بنابراین لازم است پیش از برگزاری مراسم لیستی از مهمانان خود تهیه کنید و سپس تصمیم بگیرید که آیا برای مراسم شما یک سالن کوچک مناسب‌تر است یا یک باغ تالار باشکوه و مجلل .

بودجه مراسم

موضوع مهم دیگر بودجه‌ای است که برای برگزاری مراسم در نظر گرفته‌اید. چنانچه بودجه کمی دارید بهتر است سالن عقد را انتخاب کنید اما اگر می‌توانید بودجه بیشتری را صرف این کار کنید می‌توانید یک باغ تالار مجلل انتخاب کنید. البته ممکن است یک سالن عقد لوکس خدمات با کیفیت‌تری ارائه دهد بنابراین پیش از هر کار با مدیر سالن یا تالار پذیرایی صحبت کرده و خدمات آن را بررسی کنید .

بررسی وضعیت آب و هوا

نکته مهم بعدی در نظر گرفتن وضعیت آب و هوا در روز برگزاری مراسم است. شما می‌توانید با استفاده از نرم‌افزارهای پیش‌بینی آب و هوا بررسی کنید که هوا در روز مراسمتان گرم است یا سرد و آیا باران خواهد بارید یا خیر؟ چنانچه روز عروسی شما در فصول سرد سال است و احتمال بارندگی وجود دارد بهتر است یک سالن را انتخاب کنید. اما اگر مراسم شما قرار است در روزهای گرم سال برگزار شود هر دو گزینه سالن و تالار پذیرایی می‌تواند برای شما مناسب باشد. چنانچه علاقه به فضای باز دارید باغ تالار را انتخاب کنید اما اگر نگران گرمای هوا هستید می‌توانید سالن را انتخاب کنید زیرا در سالن‌ها امکانات سرمایشی و تهویه هوا موجود است و گرما دیگر شما و مهمانانتان را اذیت نخواهد کرد .

سالن عقد برای مراسم مناسب تر است یا تالار؟

سالن عقد برای مراسم مناسب تر است یا تالار؟

در نظر گرفتن وضعیت ترافیک

باغ تالارها عمدتاً در اطراف شهر ساخته می‌شوند و سالن‌ها در محدوده داخلی شهر قرار دارند. محدوده خارجی شهرها ترافیک ندارند اما ممکن است پیدا کردن مکان مراسم برای مهمانان‌تان سخت باشد و لازم باشد در کارت عروسی برای آنها کروکی قرار بدهید. اگر انتخاب شما یک سالن در محدوده داخلی شهر باشد مهمانان شما مسافت کمتری را طی خواهند کرد اما ممکن است با ترافیک و مشکل جای پارک روبرو شوند .

وضعیت روشنایی

یک نکته مهم برای برگزاری مراسم تامین برق مورد نیاز است. لازم است مطمئن باشید تالار پذیرایی که انتخاب کرده‌اید قادر به تامین برق برای گروه موسیقی و چراغانی‌ها می‌باشد. اما در مقابل تالار دیگر این مشکلات را ندارد و شما مطمئن خواهید بود که برق مورد نیاز تشریفات عروسی به خوبی تامین می‌شود.

در نظر گرفتن هزینه ورودی

هزینه ورودی باغ تالار یا سالن نکته مهم دیگری است که باید حتماً به آن توجه داشته باشید. ممکن است برای اجاره باغ تالارها لازم باشد هزینه بیشتری را نسبت به ورودی سالن‌ها پرداخت کنید. بنابراین چنانچه بودجه کافی ندارید بهتر است یک سالن که ورودی کمتری دارد را انتخاب کنید .

سالن عقد برای مراسم مناسب تر است یا تالار؟

سالن عقد برای مراسم مناسب تر است یا تالار؟

نحوه برگزاری مراسم

عموماً تالارهای عروسی مکانی جدا برای خانم‌ها و آقایان دارند اما باغ‌ها ممکن است این امکانات را نداشته باشند. بنابراین چنانچه دوست دارید مراسم خود را مختلط برگزار کنید بهتر است باغ را انتخاب کنید. اما اگر دوست دارید مراسم شما جدا برگزار شود سالن انتخاب مناسب‌تری است .

بررسی امکانات

لازم است پیش از انتخاب مکان مراسم توجه کنید که مکان مورد نظر چه امکاناتی دارد. ‌ از جمله مواردی که باید در نظر بگیرید ورودی سالن یا تالار پذیرایی، تشریفات عروسی، جایگاه ماشین عروس، وجود پارکینگ، داشتن اتاق عقد مجزا، سفره عقد، عاقد، محل بازی کودکان، کافی شاپ، سفره خانه سنتی، مکان عکسبرداری و فیلمبرداری و قابلیت‌هایی از قبیل گل‌آرایی، بادکنک آرایی، شمع آرایی، نورپردازی، تزیینات میز و صندلی، تهیه غذا، وجود خدمه و مهماندار، آسانسور و … می‌باشد .

بررسی اطراف مکان برگزاری مراسم

چنانچه قصد دارید عروسی خود را در باغ تالار برگزار کنید بهتر است دقت داشته باشید فضای باغ تالار شکیل و رنگ خورده باشد و اطراف باغ فضای نگهداری احشام نباشند. همچنین لازم است کوچه باغ‌ها تمیز و آسفالت شده باشند. به خصوص اگر قرار است جشن شما در فصل‌هایی باشد که امکان بارندگی وجود دارد اگر کوچه باغ منتهی به باغ تالار گلی باشد ممکن است مهمانان از گلی شدن ماشین و لباس‌هایشان ناراضی باشند.

دیزاین فضای مراسم

دیزاین فضای مراسم نکته مهم بعدی است که حتماً باید به آن توجه داشته باشید زیرا عکس و فیلم‌های شما قرار است در این مکان گرفته شود و لازم است سفره عقد و سایر آیتم‌های موجود درون باغ تالار یا سالن مجلل و شیک باشند تا کلیپ‌ها و عکس‌های شما زیباتر شود .

وجود پارکینگ

موضوع مهم بعدی که حتماً باید به خاطر داشته باشید وجود پارکینگ اختصاصی است. این کار برای مهمانان شما آرامش خاطر را به همراه خواهد داشت زیرا میهمانان لازم نیست در طول مراسم نگران ماشین‌های خود باشند.

سالن عقد برای مراسم مناسب تر است یا تالار؟

سالن عقد برای مراسم مناسب تر است یا تالار؟

کیفیت پذیرایی

کیفیت پذیرایی به طور کلی بستگی به تیم تشریفات عروسی، نحوه خدمات رسانی مجموعه و وجود پرسنل آموزش دیده و مجرب در آن دارد. برای اطمینان از کیفیت پذیرایی می‌توانید از نظریات مشتریان قبلی باغ تالار یا سالن استفاده کنید تا خاطر شما از بابت کیفیت پذیرایی در روز مراسم آسوده باشد .

کلام نهایی

در انتخاب مکان مناسب برای برگزاری مراسم عقد نکات مهمی وجود دارد که در این مطلب به آن اشاره کردیم. لازم است تمامی این موارد را در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. لازم است تمامی این موارد را در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. چنانچه برای برگزاری مراسم خود نیاز به یک تالار باشکوه دارید تالار مجلل جام جم می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی برای شما باشد. این تالار پذیرایی با بهره‌گیری از پرسنل مجرب و آموزش دیده می‌تواند مراسم شما را به بهترین شکل ممکن برگزار کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *