پایه

با رعایت این نکات یک مراسم عروسی اقتصادی داشته باشید

با رعایت این نکات یک مراسم عروسی اقتصادی داشته باشید

مراسم ازدواج و جشن عروسی یکی از به یاد ماندنی‌ترین و مهم‌ترین رویدادها در زندگی زوجین می‌باشد و لازم است این مراسم به بهترین نحو ممکن برگزار شود. اما امروزه با در نظر گرفتن شرایط نامناسب اقتصادی و افزایش هزینه‌های تشریفات عروسی برگزاری مجلس ازدواج برای بسیاری از زوجین سخت شده است. به همین دلیل اکثر زوجین به دنبال راه حل‌هایی برای برگزاری مجلس خود با کمترین هزینه می‌باشند. یکی از بهترین روش‌ها برای برگزاری مجلس عروسی اقتصادی سپردن امور به یک شرکت تشریفات عروسی می‌باشد بنابراین در ادامه این مطلب از وب سایت تالار مجلل جام جم قصد داریم شما را با روش‌هایی آشنا کنیم تا بتوانید مراسم عروسی خود را با کمترین هزینه برگزار کنید .

برگزاری مجالس عروسی با قیمت اقتصادی

برگزاری مجالس عروسی با قیمت مناسب معمولاً کاری سخت و گاهی نشدنی به نظر می‌رسد. مراسم عروسی بخش‌های زیادی مانند اجاره تالار پذیرایی، لباس عروس و داماد، کادو، دسته گل، آرایشگاه و … دارد و چنانچه قصد دارید مراسم خود را اقتصادی برگزار کنید بهترین راه کمک گرفتن از یک تیم تشریفاتی متبحر و با تجربه است. با سپردن امور به تیم تشریفاتی مجرب می‌توانید مطمئن باشید که تمام بخش‌های مراسم شما با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت انجام خواهند شد. این شرکت‌ها با تیم‌های خدمات آشپزی سالن‌های عروسی تالارهای پذیرایی و پرسنل خدماتی قرارداد دارند و می‌توانند این خدمات را با قیمت بسیار مناسبی در اختیار شما قرار بدهند. همچنین تیم تشریفات مجرب با بهره‌گیری از تخصص و تجربه خود به شما در جلوگیری از اتلاف هزینه‌ها کمک خواهد کرد.

روش‌های برگزاری یک مراسم عروسی اقتصادی

حال که به شما گفتیم چرا باید از یک تیم تشریفاتی معتبر کمک بگیرید در ادامه این مطلب روش‌هایی را با شما در میان خواهیم گذاشت که می‌توانید با استفاده از آنها مراسم خود را اقتصادی و کم خرج برگزار کنید.

با رعایت این نکات یک مراسم عروسی اقتصادی داشته باشید

با رعایت این نکات یک مراسم عروسی اقتصادی داشته باشید

در مورد بودجه خود تصمیم بگیرید

مهمترین کار برای برگزاری یک مراسم اقتصادی تصمیم‌گیری در مورد بودجه‌بندی است. لازم است پیش از هر کاری مقدار بودجه‌ای که می‌خواهید به. برگزاری مراسم اختصاص بدهید مشخص کنید. ممکن است تصور کنید صحبت کردن در مورد این مسئله پیش از ازدواج کاری دور از ادب است اما در واقع این کار به شما کمک می‌کند تا تصمیم‌گیری درستی در مورد مراسم خود داشته باشید و هر بخش را با بالاترین کیفیت اجرا کنید .

مراسم خود را در روزهای غیر تعطیل برگزار کنید

عموماً زوجین تمایل دارند مراسم خود را در فصل بهار و تابستان برگزار کنند. بنابراین زمستان فصلی است که مراسم عروسی در آن کمتر برگزار می‌شود و به همین دلیل قیمت خدمات مرتبط با مراسم عروسی بسیار کاهش می‌یابد. به عنوان مثال آتلیه‌ها یا تالار پذیرایی در این فصل قیمت بسیار کمتری دارند و مدیران تالارها پکیج‌های ویژه‌ای را با تخفیفات بسیار عالی و چشمگیر ارائه می‌دهند که می‌توانید آنها را رزرو کرده و برای برگزاری مراسم خود از آن استفاده کنید. همچنین برگزاری مراسم در اعیاد مذهبی و تعطیلات ممکن است هزینه بیشتری داشته باشد. بنابراین بهتر از تاریخ مراسم خود را از روزهای غیر تعطیل انتخاب کنید تا بتوانید در هزینه‌های مراسم صرفه‌جویی کنید .

با ارائه دهندگان خدمات صادق باشید

همانطور که گفته شد صحبت کردن در مورد بودجه مورد نظر برای مراسم عروسی اصلاً کار نادرستی نیست. بنابراین بهتر است به هنگام مراجعه به مراکز خدماتی میزان بودجه مورد نظر خود را با فروشندگان در میان بگذارید تا آنها بتوانند شما را به بهترین نحو ممکن راهنمایی کنند و خدمات را با بالاترین کیفیت و متناسب با بودجه شما در اختیار شما بگذارند.

لیست مهمانان خود را محدود کنید

هر چقدر مهمانان بیشتری به مراسم عروسی شما دعوت باشند هزینه‌های شما نیز افزایش خواهد یافت. بنابراین بهتر است لیستی از مهمانان خود تهیه کنید و افرادی را که ضروری نیستند از آن حذف کنید تا بتوانید هزینه‌های مراسم عروسی را کاهش بدهید .

با رعایت این نکات یک مراسم عروسی اقتصادی داشته باشید

با رعایت این نکات یک مراسم عروسی اقتصادی داشته باشید

تالار پذیرایی را مناسب با بودجه خود انتخاب کنید

هزینه‌های تالار عروسی مهم‌ترین و بزرگ‌ترین بخش‌های هزینه مراسم عروسی می‌باشد. بنابراین با انتخاب عاقلانه یک تالار پذیرایی مناسب با بودجه خود می‌توانید هزینه‌های مراسم عروسی را کاهش بدهید .

پیش از انجام هر کاری قراردادها را به دقت مطالعه کنید

قبل از امضای قرارداد با مدیران تالار پذیرایی، آتلیه، آرایشگاه و سایر خدمات بهتر از قراردادها را به دقت مطالعه کنید. زیرا ممکن است درون قرارداد هزینه‌های اضافی ذکر شده باشد که هزینه‌های شما را افزایش بدهد. بنابراین قرارداد را با دقت مطالعه کنید و خدماتی را که به آن نیاز ندارید حذف کنید تا هزینه‌های مراسم کاهش پیدا کند.

سادگی را الگوی خود قرار بدهید

به خاطر داشته باشید سادگی آیتم‌ها همواره موجب شیک به نظر رسیدن مراسم شما خواهند شد. بنابراین در هر یک از اقلام عروسی مانند گل آرایی، لباس عروس، ماشین عروس و انتخاب تالار پذیرایی، کیک و بقیه موارد سادگی را در نظر بگیرید. مجلل کردن هر یک از این آیتم‌ها می‌تواند هزینه شما را افزایش بدهد. بنابراین با ساده برگزار نمودن مراسم می‌توانید هزینه‌های خود را به طور چشمگیری کاهش بدهید .

تمرکز خود را بر روی موارد پر اهمیت بگذارید

برای کاهش هزینه‌های مراسم عروسی بهتر از تمرکز خود را از روی موارد بی‌اهمیت بردارید و آن را بر روی مواردی که از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. بگذارید به عنوان مثال چنانچه دوست ندارید یک لباس مجلل بپوشید می‌توانید لباس عروسی ساده‌تری را انتخاب کنید و در هزینه‌های مراسم صرفه‌جویی کنید. البته می‌توانید این هزینه‌ها را به بخش‌های دیگر مراسم مانند شام عروسی ختصاص بدهید تا بتوانید پذیرایی مجلل‌تری داشته باشید.

از نزدیکان خود کمک بگیرید

یکی از بهترین روش‌ها برای کاهش هزینه‌ها و همچنین کاهش فشار استرس ناشی از برنامه‌های مرتبط با مراسم عروسی کمک گرفتن از آشنایان و نزدیکان است. بنابراین شما می‌توانید تعدادی از کارهای مرتبط با مراسم خود را به آشنایانتان بسپارید تا بار استرس و فشار نیز از روی دوش شما برداشته شود.

تصمیمات خود را با دیگران در میان نگذارید

ممکن است صحبت کردن در مورد برگزاری یک مراسم عروسی کم خرج با دیگران موجب شود تا تحت تاثیر حرف‌های آنها قرار بگیرید و از برگزاری این نوع مراسم چشم‌پوشی کنید. بنابراین بهتر از تصمیمات خود را با اطرافیانتان در میان نگذارید تا هم هزینه‌های شما کاهش پیدا کند و هم اینکه دچار استرس‌‌ نشوید.

با رعایت این نکات یک مراسم عروسی اقتصادی داشته باشید

با رعایت این نکات یک مراسم عروسی اقتصادی داشته باشید

یک حساب بانکی جدید باز کنید

بهتر است برای برگزاری مراسم خود یک حساب بانکی جدید باز کنید و بودجه مورد نظر خود را درون آن حساب بریزید تا بتوانید به خوبی هزینه‌های مراسم خود را مدیریت کرده و از انجام خریدها و هزینه‌های اضافه جلوگیری کنید .

از نرم‌افزارهای برنامه‌ریزی کمک بگیرید

با کمی گشت و گذار در صفحات اینترنت می‌توانید نرم‌افزارهایی را پیدا کنید که به شما در مدیریت هزینه‌های عروسی کمک بسیاری می‌کنند. بنابراین بهتر است یک نرم‌افزار خوب پیدا کرده و هزینه‌های خود را در آن وارد کنید تا بتوانید به بهترین شکل آنها را مدیریت کنید .

قدرت چانه زدن را دست کم نگیرید

پیش از انجام هر کاری بهتر است گشتی در اینترنت بزنید و قیمت خدمات مختلف را بررسی کنید تا به هنگام بستن قرارداد بتوانید زینه‌های خود را کاهش بدهید .

از هنر خود یا اطرافیانتان استفاده کنید

برخی از امور عروسی را می‌توانید خود یا اطرافیانتان انجام بدهید تا در هزینه‌ها صرفه‌جویی شود. مثلاً می‌توانید درست کردن گیفت‌های عروسی را با کمک دوستانتان انجام بدهید یا با استفاده از آموزش‌های موجود در اینترنت دسته گل خود را در منزل تهیه کنید تا هزینه‌های شما کاهش یابد .

وسایل مورد نیاز خود را امانت بگیرید

یکی دیگه از روش‌های کاهش هزینه‌ها امانت گرفتن وسایل به جای خرید آنهاست. به طور مثال شما می‌توانید لباس عروس خود را از یک مزون خوب امانت بگیرید با این کار هم در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌شود و هم اینکه می‌توانید لباس شیک‌تری انتخاب کنید .

از خدمات تشریفات عروسی کمک بگیرید

ممکن است فکر کنید مراجعه به یک شرکت تشریفات عروسی هزینه‌های شما را بالا خواهد برد اما این فکر نادرست است. زیرا یک شرکت تشریفاتی مجرب می‌تواند هزینه‌های شما را به طور چشمگیری کاهش بدهد. شما می‌توانید در مورد بودجه مورد نظر خود با مسئول تشریفات صحبت کنید تا بتواند شما را هنمایی کند که چگونه با پایین‌ترین قیمت مناسب‌ترین خدمات را دریافت نمایید .

کلام نهایی

در این مطلب شما را با روش‌های آشنا کردیم که بتوانید مراسم عروسی خود را با هزینه کمتری برگزار کنید. یکی از مهم‌ترین کارها انتخاب یک شرکت تشریفات عروسی معتبر و با تجربه است که می‌تواند به شما در کاهش هزینه‌ها کمک بسیاری کند. چنانچه به دنبال یک تالار تشریفاتی مجلل برای مراسم خود هستید مراسم شما را با هزینه مناسبی برگزار کند پیشنهاد ما به شما تالار مجلل جام جم می‌باشد. پرسنل آموزش دیده این تالار به شما در برگزاری هرچه بهتر مراسمتان کمک خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *