پایه

در انتخاب کترینگ عروسی این موارد را به خاطر داشته باشید.

در انتخاب کترینگ عروسی این موارد را به خاطر داشته باشید.

یکی از مهمترین چالش‌ها در زمان برگزاری مراسم ازدواج انتخاب یک کترینگ مناسب برای عروسی می‌باشد زیرا پذیرایی یکی از مهمترین بخش‌های هر مراسم است که می‌تواند خاطره خوبی را برای مهمانان شما رقم بزند. هر مراسم عروسی بخش‌های مختلفی دارد که باید همگی آنها به بهترین شکل ممکن انجام بشوند تا مراسم شما عالی برگزار شود. در این میان بخش شام و پذیرایی می‌تواند تاثیر زیادی بر روی کیفیت مراسم و رضایت مهمانان داشته باشد. معمولاً عروس و دامادها هزینه بالایی برای کترینگ عروسی در نظر می‌گیرند تا مراسمشان عالی برگزار شود. اما لازم است نکات مهمی را بدانید تا بتوانید یک کترینگ مناسب برای مراسم خود انتخاب کنید که در این مطلب از وب سایت تالار مجلل جام جم با آنها اشاره خواهیم کرد .

کترینگ چیست؟

شاید شما هم با مفهوم کترینگ آشنایی نداشته باشید و برای شما این سوال پیش آمده باشد که اصلاً کترینگ چیست و چه وظایفی دارد؟ در پاسخ باید بگوییم کترینگ محلی است که در آن غذا طبخ می‌شود و در محل دیگر سرو خواهد شد. بنابراین هر نوع نوشیدنی و غذایی که قصد دارید در جشن عروسی خود آن را سرو کنید باید در یک محل مشخص طبخ و آماده صرف شود که به آن کترینگ گفته می‌شود.

کترینگ عروسی چه خدماتی را ارائه می‌دهد ؟

کترینگ عروسی یک مجموعه گسترده از خدمات مرتبط با تهیه و سرو غذا، نوشیدنی و دسر را در مراسم شما انجام خواهد داد. این خدمات به شما امکان می‌دهد تا جزئیات مربوط به مراسم خود را مدیریت کنید. برخی از خدمات کترینگ‌های عروسی به شرح زیر می‌باشد :

  • مشاوره و برنامه‌ریزی
  • طبخ غذا
  • سرو غذا، نوشیدنی و دسر
  • ارائه تجهیزات و لوازم مرتبط
  • پذیرایی شایسته از مهمانان
  • استفاده از پرسنل مجرب
  • نظافت پس از اتمام مراسم

انتخاب یک کترینگ مناسب برای مراسم عروسی

پس از انتخاب تالار پذیرایی دغدغه عروس و دامادها این است که پذیرایی مراسم به چه صورتی انجام شود. مواردی از قبیل نوع و نحوه سرو شام، دسر وشیدنی و سایر موارد می‌تواند دغدغه‌هایی را برای عروس و داماد و خانواده‌های آنها ایجاد کند. برای از میان برداشتن این دغدغه‌ها باید یک کترینگ مناسب برای مراسم خود انتخاب کنید. موسسات بسیاری وجود دارند که تشریفات عروسی را می‌تواند به بهترین شکل ممکن برای شما برگزار کنند که با کمی جستجو در اینترنت می‌توانید آنها را پیدا کنید .

در ادامه مطلب نکاتی را خواهیم گفت که می‌تواند برای انتخاب یک کترینگ مناسب به شما کمک کند.

توجه به تنوع غذا و دسر

هنگامی که تنوع غذا نوشیدنی و دسر زیاد باشد مهمانان شما می‌توانند با توجه به سلیقه خود بهترین انتخاب را داشته باشند. به خاطر داشته باشید غذاهای خارجی طرفداران زیادی ندارد بنابراین بهتر است در منوی غذای خود بیشتر از غذاها و دسرهای ایرانی استفاده کنید. پس می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین نکات برای انتخاب یک کترینگ مناسب توجه به منوی غذایی و تنوع نوع غذاهای کترینگ می‌باشد.

در انتخاب کترینگ عروسی این موارد را به خاطر داشته باشید.

در انتخاب کترینگ عروسی این موارد را به خاطر داشته باشید.

نحوه تزیین غذا و دسرها

یکی از مواردی که می‌تواند منوی پذیرایی و میز سرو شام شما را بسیار زیباتر نشان بدهد انجام تزیینات بر روی غذا و دسرها می‌باشد. بنابراین بهتر است در زمان انتخاب کترینگ دقت کرده و کترینگی را انتخاب کنید که تزیینات زیبایی را بر روی غذاها انجام بدهد. با مراجعه به پیج اینستاگرام کترینگ یا وب سایت آنها می‌توانید نمونه‌کارهای کترینگ را مشاهده کرده و بهترین انتخاب را داشته باشید .

مقایسه قیمت‌ها

بهتر است هنگام بررسی کترینگ‌ها قیمت آنها را به تفکیک یادداشت کنید تا بتوانید در پایان به مقایسه آنها بپردازید. از جمله موارد مهمی که لازم است در کنار قیمت در نظر بگیرید کیفیت غذا، تزیینات و بودجه مد نظرتان می‌باشد. با در نظر گرفتن این موارد می‌توانید انتظار پذیرایی باشکوه‌تری در تالار پذیرایی خود را داشته باشید.

نحوه سرو غذا در مراسم عروسی

پس از انتخاب نوع غذا لازم است در مورد نحوه سرو آن نیز تصمیم بگیرید. نحوه سرو می‌تواند در کیفیت برگزاری مجلس شما تاثیر فراوانی داشته باشد. سرو غذا عموماً به دو صورت پرسی یا سلف سرویس انجام می‌شود.

سرو غذا به صورت پرسی کم هزینه‌ترین نوع سرو غذا در تالار پذیرایی می‌باشد. در این روش معمولاً بین ۲ تا ۳ نوع غذا به همراه نوشیدنی و دسر بر سر میز مهمانان قرار داده می‌شود تا آنها بتوانند از خود پذیرایی کنند. این نوع سر برای مراسماتی مناسب است که تعداد مهمان‌ها زیاد می‌باشند یا بودجه شما برای سرو غذا کم است .

روش دیگر سرو غذا به صورت سلف سرویس است که طرفداران بسیاری دارد زیرا مهمانان شما می‌توانند غذا و دسر مورد علاقه خود را به طور آزادانه انتخاب کرده و میل کنند. این نوع پذیرایی هزینه بیشتری دارد اما در مقابل مهمانان شما از تنوع بیشتری در غذا نوشیدنی و دسر بهره‌مند خواهند شد .

ارائه خدمات و پذیرایی در زمان مناسب

نکته مهم بعدی برای پذیرایی شایسته در مراسم عروسی زمان ارائه خدمات است. بنابراین لازم است در زمان انتخاب کترینگ به این مسئله توجه کنید. بدقولی کترینگ برای سرو غذا می‌تواند موجب ایجاد بی‌نظمی در مراسم شما بشود. بنابراین لازم است پیش از انتخاب کترینگ نظرات سایر مشتریان را در مورد آن کترینگ مطالعه کرده و سپس تصمیم بگیرید .

در انتخاب کترینگ عروسی این موارد را به خاطر داشته باشید.

در انتخاب کترینگ عروسی این موارد را به خاطر داشته باشید.

مزایای انتخاب یک کترینگ مناسب و با کیفیت

انتخاب یک کترینگ عروسی با کیفیت برای تالار پذیرایی مراسم عروسی مزایای بی‌شماری دارد که می‌تواند کیفیت مراسم شما را نیز افزایش بدهد. آگاهی از این مزایا می‌تواند به شما برای انتخاب هوشمندانه کمک کند. از جمله مزایای انتخاب کترینگ عروسی با کیفیت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • سرو غذا و نوشیدنی با کیفیت بالاتر
  • تنوع در منوی غذایی
  • ارائه خدمات پذیرایی خاص
  • کیفیت بالای لوازم و تجهیزات
  • صرفه‌جویی در زمان و انرژی
  • استفاده از تجربیات پرسنل کترینگ
  • کاهش بار استرس و فشار

کلام نهایی

پس از انتخاب تالار پذیرایی انتخاب یک کترینگ مناسب برای مراسم عروسی از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین لازم است در هنگام انتخاب تشریفات عروسی دقت لازم را به خرج داده و یک انتخاب هوشمندانه داشته باشید. در این مطلب شما را با نکات انتخاب یک کترینگ مناسب برای مراسم عروسی آشنا کردیم. چنانچه برای برگزاری مراسم خود نیاز به یک تالار پذیرایی حرفه‌ای با پرسنل مجرب و آموزش دیده دارید پیشنهاد ما به شما تالار مجلل جام جم می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *