پایه

در مراسم عروسی خانواده عروس و داماد چه وظایفی دارند؟

در مراسم عروسی خانواده عروس و داماد چه وظایفی دارند؟

مراسم عقد و ازدواج یکی از مراسم‌های به یاد ماندنی در زندگی زوجین است که همه ما دوست داریم این مراسم به بهترین شکل ممکن انجام شود. مراسم عروسی مانند سایر مراسمات ایرانی آداب و رسوم خاص خود را دارد و در این میان خانواده‌های عروس و داماد هر کدام وظایفی را بر عهده دارند و لازم است کارهایی را انجام بدهند تا مراسم هرچه بهتر انجام شود. انجام این وظایف هم به عروس و داماد در کاهش فشار و استرس ناشی از برگزاری مراسم کمک می‌کند و هم نشانه احترام و عشق به عروس و داماد می‌باشد. پس اگر قصد دارید بدانید خانواده عروس و داماد در مراسم عروسی چه وظایفی دارند در ادامه این مطلب از وب سایت تالار مجلل جام جم با ما همراه باشید .

وظایف خانواده عروس و داماد در مراسم عقد

به طور کلی اینکه هر خانواده چه وظیفه‌ای دارد در مراسم بله برون مورد توافق قرار می‌گیرد و پس از آن هر خانواده وظیفه دارد امور مربوط به خود را به درستی انجام بدهد تا مراسم بدون نقص و عالی برگزار شود. در ادامه مطلب قصد داریم شما را با تعدادی از وظایف خانواده عروس و داماد آشنا کنیم .

وظایف خانواده های داماد در مراسم عقد

با توجه به هزینه‌های سنگین امروزه دیگر خبری از رسم و رسومات قدیمی و دست و پاگیر برای مراسم عقد و عروسی نمی‌باشد. بنابراین خانواده‌ها سعی می‌کنند به صورت توافقی یک مراسم آبرومندانه و اقتصادی را برگزار کنند. در این میان وظایف خانواده داماد به شرح زیر می‌باشد:

  • تهیه لیستی از مهمانان
  • انتخاب یک مکان مناسب برای برگزاری مراسم عقد
  • خرید حلقه‌های نامزدی
  • خرید لباس نامزدی
  • خرید هدیه‌های مربوط به عروس و خانواده وی
  • پرداخت هزینه‌های مربوط به عقد

تهیه لیست مهمانان

پیش از هر کاری لازم است لیستی از مهمانان خود تهیه کنید تا بتوانید برای بودجه‌بندی مراسم تصمیم‌گیری کنید. اگر قصد دارید مراسم خود را اقتصادی و کم خرج برگزار کنید بهتر است این لیست شامل اقوام درجه یک و دوستان نزدیکتان باشد اما چنانچه قصد برگزاری یک مراسم باشکوه را دارید می‌توانید از مهمانان بیشتری برای حضور در مراسم خود دعوت به عمل بیاورید.

در مراسم عروسی خانواده عروس و داماد چه وظایفی دارند؟

در مراسم عروسی خانواده عروس و داماد چه وظایفی دارند؟

انتخاب مکان مناسب برای برگزاری مراسم عقد

لازم است خانواده‌ها ابتدا به توافق برسند که آیا قصد دارند مراسم را در منزل برگزار کنند یا یک تالار پذیرایی شیک و مناسب انتخاب کنند. پس از آن لازم است خانواده داماد مکانی مناسب را انتخاب کرده و آدرس آن را به اطلاع مهمانان برسانند. اگر قصد دارید مراسم خود را در یک تالار پذیرایی شیک برگزار کنید می‌توانید سری به تالار مجلل جام جم بزنید.

خرید حلقه‌های نامزدی

حلقه ازدواج نشانه‌ای برای تعهد میان زوجین می‌باشد که لازم است از طرف عروس و داماد به یکدیگر داده شود. بنابراین لازم است خانواده داماد پیش از برگزاری مراسم برای خرید حلقه نامزدی مناسب اقدام کنند .

خرید لباس نامزدی

خرید لباس عقد به عهده داماد می‌باشد. بهتر است این خرید با نظر عروس صورت بگیرد و متناسب با آداب و رسوم و عقاید خانواده‌ها باشد .

خرید هدیه

یکی دیگر از مواردی که لازم است توسط خانواده داماد انجام بشود خرید هدیه یا زیر لفظی برای سر عقد می‌باشد که آن را پس از انجام مراسم عقد به عروس تقدیم می‌کنند.

 پرداخت هزینه‌های عقد و عروسی

همانطور که اشاره شد پرداخت هزینه‌ها کاملاً توافقی می‌باشد و در شب بله برون تعیین می‌شود اما به طور کلی پرداخت هزینه‌های عاقد و محضر به عهده خانواده داماد است. همچنین اگر قصد برگزاری مراسم در تالار پذیرایی را دارید پرداخت هزینه سالن نیز به عهده خانواده داماد می‌باشد .

در ادامه شما را با وظایف خانواده عروس نیز آشنا خواهیم کرد.

وظایف خانواده عروس در مراسم عقد

تا اینجای مطلب شما را با وظایف خانواده داماد آشنا کردیم اما در هنگام برگزاری مراسم خانواده عروس نیز وظایفی دارند. از جمله مهم ترین این وظایف می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • انتخاب یک مکان مناسب برای برگزاری مراسم عقد
  • انتخاب دکوراسیون محضر عقد
  • انتخاب دیزاین سفره عقد
  • پذیرایی از مهمان‌ها
  • خرید حلقه و کادو
در مراسم عروسی خانواده عروس و داماد چه وظایفی دارند؟

در مراسم عروسی خانواده عروس و داماد چه وظایفی دارند؟

انتخاب مکان مناسب برای برگزاری مراسم عقد

انتخاب یک مکان مناسب و شایسته برای عقد به عهده خانواده عروس می‌باشد. چنانچه قصد دارید از منزل خود بدین منظور استفاده کنید دیزاین منزل نیز به عهده خانواده عروس می‌باشد. اما چنانچه قصد دارید مراسم خود را در یک تالار پذیرایی انجام بدهید یا از تشریفات عروسی کمک بگیرید انتخاب مکان مناسب به عهده خانواده عروس می‌باشد .

انتخاب دکوراسیون محضر عقد

پس از انتخاب تالار پذیرایی انتخاب دیزاین دکوراسیون محضر به عهده خانواده عروس می‌باشد. می‌توانید برای این کار از دوستان و آشنایان نزدیک خود کمک بخواهید تا از بار فشار و استرس بر روی شما کاسته شود .

انتخاب دیزاین سفره عقد

مورد بعدی از وظایف خانواده عروس انتخاب دیزاین سفره عقد است. با کمی جستجو در اینترنت می‌توانید نمونه‌های شیک و زیبایی از سفره عقد پیدا کنید و از یک تشریفات عروسی بخواهید که دیزاین مورد نظر شما را بر روی سفره عقد انجام بدهد .

از جمله مواردی که لازم است در سفره عقد وجود داشته باشد می‌توان به جام عسل، تخم مرغ، گردو و بادام، نان و پنیر، چراغ‌های تزیینی، اسپند، نبات و … اشاره کرد.

پذیرایی از مهمان‌ها

از دیگر وظایف خانواده عروس پذیرایی شایسته از مهمانان می‌باشد. پذیرایی مناسب می‌تواند خاطره خوشی را برای مهمانان شما رقم بزند. لازم است پیش از هر کاری بودجه مورد نظر خود را مشخص کرده و آن را با مدیر تشریفات عروسی در میان بگذارید تا بهترین روش پذیرایی را به شما پیشنهاد بدهد.

خرید حلقه و کادو

وظیفه بعدی برای خانواده عروس خرید حلقه نامزدی برای داماد و همچنین تهیه هدایا است. لازم است این هدایا به طور زیبا و شایسته‌ای کادو و بسته‌بندی شوند تا زیبایی دکور مراسم شما دوچندان شود.

کلام نهایی

مراسم عقد یکی از مراسم مهم در زندگی زوجین است و لازم است خانواده عروس و داماد با اطلاع از وظایف خود آنها را به نحو احسن انجام بدهند تا مراسم به بهترین شکل ممکن انجام شود و خاطره خوش برای مهمانان رقم بخورد. در این مطلب شما را با وظایف خانواده عروس و داماد آشنا کردیم. چنانچه برای برگزاری راسم خود نیاز به یک تالار پذیرایی مناسب دارید می‌توانید از تالار مجلل جام جم بازدید نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *