پایه

نکات خواندنی درباره کیک عروسی

نکات خواندنی درباره کیک عروسی

برگزاری مراسم عروسی نکات ریز و مهمی دارد که رعایت کردن آنها می‌تواند به برگزاری ایده‌آل مراسم کمک بسیاری نماید. برای برگزاری ایده‌آل مراسم عروسی لازم است در انتخاب تالار پذیرایی و تشریفات عروسی، لباس عروس و داماد، دسته گل کیک و سایر جزئیات دقت و توجه بسیاری به خرج داد تا همه چیز مناسب و زیبا باشد.

انتخاب کیک عروسی یکی از جذاب‌ترین و هیجان انگیزترین قسمت‌های برگزاری یک مراسم عروسی است. کیک عروسی تنها یک شیرینی یا دسر خوشمزه نیست بلکه می‌تواند به عنوان یک آثار هنری زیبا مراسم و عکس‌های عروسی شما را نیز بسیار رویایی بسازد. لازم است انتخاب کیک عروسی با توجه به سلیقه و تم عروسی انجام شود تا به زیباتر شدن دکور مراسم عروسی کمک کند. به همین دلیل در این مطلب که توسط تالار مجلل جام جم تدوین شده است قصد داریم شما را با نکات طلایی انتخاب کیک عروسی آشنا کنیم تا بتوانید یک کیک مناسب برای مراسم خود برگزینید.

نکات طلایی انتخاب کیک عروسی

در نگاه اول انتخاب کیک عروسی ممکن است بسیار ساده به نظر بیاید؛ اما لازم است بگوییم که شما سخت در اشتباه هستید و انتخاب کیک یکی از مهم‌ترین کارها در مراسم عروسی می‌باشد که می‌تواند سلیقه شما را به مهمانانانتان نشان بدهد. در ادامه مطلب شما را با نکات طلایی و مهم انتخاب کیک عروسی آشنا خواهیم کرد.

زمان انتخاب کیک عروسی

زمان در انتخاب کیک عروسی یک آیتم بسیار مهم است. کیک عروسی را نباید دیر سفارش بدهید. همچنین سفارش دادن زود هنگام آن می‌تواند اشتباه باشد زیرا ممکن است نحوه قرارگیری کیک مناسب با جایگاهی که در باغ تالار طراحی شده است نباشد و این موضوع شما را نگران سازد .

نکات خواندنی درباره کیک عروسی

نکات خواندنی درباره کیک عروسی

اندازه کیک عروسی

نکته مهم بعدی اندازه مناسب برای کیک عروسی است. در انتخاب اندازه کیک ابتدا باید به محل قرارگیری کیک در تالار پذیرایی توجه کرده و اندازه کیک را متناسب با جایگاه آن در نظر بگیرید. همچنین لازم است تعداد مهمانان خود را در نظر داشته باشید و کیک را متناسب با اندازه مهمانانتان سفارش بدهید. به عنوان مثال چنانچه ۱۰۰ مهمان دارید یک کیک سه طبقه می‌تواند مناسب باشد و هرچه تعداد مهمانان بیشتر بشود لازم است بر اندازه کیک افزوده شود .

طراحی و دیزاین کیک عروسی

یکی دیگر از نقاط مهم در انتخاب کیک عروسی قطعاً شکل ظاهری کیک می‌باشد. تمامی عروس و دامادها همواره تمایل دارند یک کیک زیبا و چشم نواز در مراسم خود داشته باشند. بنابراین لازم است حتماً گشتی در وب سایت‌های مختلف بزنید و کیکی متناسب با سلیقه خود انتخاب کنید. همچنین هنگامی که کیک را به قنات سفارش می‌دهید لازم است مطمئن شوید که قناد مورد نظر توانایی درست کردن کیک دلخواه شما را دارد و می‌تواند آن را به بهترین شکل ممکن درست کند .

در نظر گرفتن سلیقه مهمان‌ها

شاید این نکته برای شما کمی عجیب به نظر بیاید اما لازم است یادآور شویم که طعم کیک عروسی اهمیت بسیاری دارد. به عنوان مثال اگر کیک بیش از اندازه خامه داشته باشد یا بیش از حد شیرین باشد ممکن است مهمان‌های شما آن را نپسندند. همچنین اگر کیک بیش از حد خشک شده باشد یا میوه‌های مورد استفاده در آن طعم کیک را تغییر دهد ممکن است این امر به مذاق مهمانانتان خوش نیاید .

نکات خواندنی درباره کیک عروسی

نکات خواندنی درباره کیک عروسی

دیزاین گل‌های روی کیک عروسی

یکی از راه‌های دیزاین کیک استفاده از گل‌های طبیعی بر روی آن است. البته ممکن است برخی قنادی‌ها استفاده از گل طبیعی بر روی کیک را امر غیر بهداشتی بدانند و این کار را برای شما انجام ندهند. برخی قناد‌ها نیز توانایی درست کردن گل‌های فوندانت بسیار زیبا را دارند که کیک شما را جذاب‌تر خواهد کرد. بنابراین چنانچه دوست ندارید از گل‌های طبیعی بر روی کیک استفاده کنید می‌توانید از نمونه‌های فوندانت آن استفاده نمایید.

همچنین می‌توانید از قناد بخواهید کیک را با گل‌های مصنوعی تزیین کند تا دیگر لازم نباشد نگران غیر بهداشتی بودن استفاده از گل‌های طبیعی بر روی کیک بشوید. بهتر است رنگ گل‌ها را هماهنگ با تم مراسم خود در نظر بگیرید تا زیبایی کیک شما دوچندان شود .

مزه‌ کیک عروسی

بهتر است پیش از سفارش نهایی از قناد بخواهید یک نمونه از کیک را با ابعاد کوچکتر تهیه کرده و آن را به شما تحویل بدهد تا بتوانید آن را تست کرده و مزه آن را بسنجید. همچنین با این کار می‌توانید توانایی قناد را در پخت و دیزاین کیک محک بزنید تا خاطر شما از بابت کیک روز عروسیتان آسوده باشد .

قیمت کیک عروسی

هرچه کیک بزرگتر و پرکارتر باشد طبیعتاً قیمت آن نیز بیشتر خواهد شد. بنابراین بهتر از پیش از سفارش بودجه مورد نظر خود را تعیین کنید تا بتوانید کیک را متناسب با بودجه مورد نظر خود انتخاب نمایید.

نحوه حمل و نقل کیک عروسی

نحوه حمل و نقل کیک عروسی بسیار مهم است زیرا در اثر حمل و نقل نادرست در مسیر تالار پذیرایی ممکن است کیک دچار آسیب شود و زیبایی آن از بین برود. بنابراین بهتر است حمل و نقل کیک عروسی را به پیک مخصوص قنادی یا یکی از بستگان مورد اعتماد خود بسپارید تا کیک شما سالم به دستتان برسد.

ماندگاری کیک عروسی

در نظر داشته باشید که ممکن است شما نخواهید همه کیک عروسی را در همان روز مراسم برای میهمانان خود سرو کنید و بخواهید آن را برای روزهای آینده نگه دارید. بنابراین لازم است از ماندگاری کیک مطمئن شوید و اطمینان حاصل کنید که کیک در روزهای آینده نیز تازه باقی خواهد ماند و خشک نمی‌شود یا کپک نمی‌زند.

نکات خواندنی درباره کیک عروسی

نکات خواندنی درباره کیک عروسی

زمان برش زدن کیک عروسی

اگر بخواهید کیک عروسی را در ابتدای مراسم برش بزنید لازم است کیک در ابتدای مراسم در جایگاه خود قرار بگیرد. اما چنانچه قرار است این برش کیک در ساعت پایانی مراسم انجام شود باید آن را به گونه‌ای نگه داشت که آب نشود و یا آسیب نبیند. بهتر از این کار را به پرسنل متخصص تالار خود بسپارید تا بتوانند به بهترین نحو ممکن کیک شما را تا زمان برش سالم نگه دارند. این یکی از دلایلی است که حتماً باید در انتخاب تالار پذیرایی دقت کنید و مطمئن شوید که پرسنل تالار برای این کار آموزش‌های کافی را دیده‌اند .

کلام نهایی

انتخاب کیک عروسی یکی از مهم‌ترین امور برای مراسم ازدواج است که می‌تواند سلیقه شما را به مهمانانتان نشان بدهد. برای داشتن یک کیک جذاب و خوشمزه لازم است تهیه کیک را به یک قناد حرفه‌ای و متخصص بسپارید. همچنین انتخاب تالار پذیرایی و تشریفات عروسی از اهمیت بسیاری برخوردار است زیرا برای سالم نگه داشتن کیک عروسی تا زمان برش آن لازم است پرسنل تالار آموزش‌های کافی را دیده باشند. در این مطلب از وب سایت تالار مجلل جام جم شما را با نکات مهم انتخاب کیک آشنا کردیم تا بتوانید بهترین انتخاب را برای مراسم عروسی خود داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *