پایه

نکات مهم برای انتخاب تاج گل مراسم ترحیم

نکات مهم برای انتخاب تاج گل مراسم ترحیم

در اکثر نقاط دنیا زمانی که یک فرد یا خانواده عزیزی را از دست می‌دهند اطرافیان تاج گل یا دسته‌های گل برای خانواده متوفی به منزل وی ارسال می‌کنند. ارسال گل برای خانواده متوفی هم نشانه احترام است و هم از لحاظ روانشناسی می‌تواند آرامش را به فضا هدیه بدهد. خوب است بدانید حتی انتخاب تاج گل مناسب برای مراسم ترحیم نیز آداب و رسومی دارد که با دانستن آنها می‌توانید بهترین تاج گل را برای هدیه دادن به عزیزان خود برای مراسم ترحیم انتخاب کنید. بنابراین در این مطلب که توسط وب سایت تالار مجلل جام جم تدوین شده است قصد داریم شما را با نکات طلایی برای انتخاب تاج گل مناسب برای مراسم ترحیم آشنا کنیم .

تاج گل چیست؟

به گل‌هایی که دارای ارتفاع زیادی هستند و بر روی یک پایه قرار می‌گیرند تاج گل می‌گویند. تاج گل را می‌توان به صورت یک پایه، دو پایه، چند پایه و سایر مدل‌ها دیزاین نمود. از تاج گل‌ها تنها در مراسم تعریف استفاده نمی‌شود و می‌توان از آنها برای عرض تبریک و شادباش نیز استفاده کرد. البته هر مراسم تاج گل مخصوص به خود را دارد و شما نمی‌توانید مثلاً از تاج گل مربوط به جشن‌ها در مراسم ترحیم استفاده کنید. بنابراین در ادامه مطلب شما را با نکات انتخاب تاج گل مخصوص ترحیم آشنا خواهیم کرد .

نکات مهم برای انتخاب تاج گل مراسم ترحیم

نکات مهم برای انتخاب تاج گل مراسم ترحیم

دلایل استفاده از تاج گل در مراسم ترحیم و خاکسپاری

استفاده از تاج گل در مراسم خاکسپاری و تحریم دلایل مختلفی دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:

نماد احترام

تاج گل نمادی از احترام به شخص متوفی و خانواده وی می‌باشد. برای همین ارسال یک تاج گل برای خانواده متوفی می‌تواند به آنها حس خوبی بدهد .

نماد زندگی

گل‌های طبیعی به کار رفته برای تاج گل‌ها می‌توانند فضای مراسم ترحیم را زیبا نشان بدهند و آرامش و طراوت را به مراسم هدیه کنند .

تسلی بخشی به خانواده متوفی

ارسال یک تاج گل برای خانواده متوفی می‌تواند به آنها تسلی ببخشد و حس بهتری را در خانواده شخص متوفی ایجاد کند.

انواع تاج گل را بشناسید

تاج گل یکی از اشیای زینتی است که در مراسم مختلفی می‌توان از آن استفاده کرد و با توجه به مناسبت می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد .

تاج گل مراسم ترحیم

ارسال گل در تمامی کشورها نماد تسلیت و همدردی با خانواده سوگوار می‌باشد و نشان از احترام به مراسم و همدردی با خانواده متوفی دارد .

تاج گل شادباش و تبریک

از تاج گل‌ها می‌توان برای تزیین افتتاحیه‌ها نیز استفاده کرد‌. گل های طبیعی می‌توانند زیبایی و شکوه را به فضای اطرافشان اضافه کنند و نمادی از تازگی و شادابی می‌باشند. بنابراین به عنوان عرض تبریک برای افتتاحیه یک فروشگاه می‌توان از یک تاج گل زیبا استفاده کرد .

تاج گل مراسم عروسی

کاربرد دیگر تاج گل برای مراسم عروسی است. بنابراین چنانچه به دنبال یک هدیه زیبا برای یک مراسم عروسی هستید تاج گل می‌تواند یک انتخاب مناسب باشد. تاج گل نمادی از عشق و محبت است و طراوت آن می‌تواند شادابی را به مراسم شما اضافه کند .

لازم است چنانچه قصد خرید تاج گل را دارید اطلاعات کافی در مورد انواع گل‌ها و تاج گل مناسب هر مراسم را داشته باشید تا بتوانید تاج گل مناسبی را سفارش بدهید.

نکات مهم برای انتخاب تاج گل مراسم ترحیم

نکات مهم برای انتخاب تاج گل مراسم ترحیم

نکات طلایی برای انتخاب تاج گل مناسب ترحیم

اگر قصد دارید برای مراسم ترحیم یک تاج گل سفارش بدهید لازم است نکات ضروری که در ادامه مطلب به آنها اشاره خواهیم کرد را حتماً در نظر داشته باشید تا بتوانید یک تاج گل مناسب سفارش بدهید.

اطمینان از کیفیت گل‌ها

مهمترین نکته به هنگام سفارش تاج گل مناسب مراسم ترحیم اطمینان از کیفیت و طراوت گل‌ها می‌باشد. قطعاً می‌دانید گل‌ها پس از مدتی زیبایی و طراوت خود را از دست می‌دهند. بنابراین لازم است تاج گل را به موقع سفارش بدهید. چنانچه گل‌ها کیفیت بالایی داشته باشند دیرتر پژمرده می‌شوند و تاج گل نمای زیبای خود را به مدت بیشتری حفظ خواهد کرد .

توجه به نوع گل‌ها

نکته مهم بعدی انتخاب گل مناسب برای تاج گل است. هر مراسم گل مخصوص به خود را دارد برخی از گل‌ها مناسب جشن‌ها هستند و برخی دیگر مناسب مراسم ترحیم می‌باشند و ممکن است تعدادی از انواع گل‌ها مناسب هر دو مراسم باشند. بنابراین لازم است گل‌ها را به خوبی بشناسید تا بتوانید گل مناسب را برای تاج گل خود انتخاب کنید. اگر با این موضوع آشنایی ندارید بهتر است این کار را به گل‌فروشی بسپارید تا گل مناسب برای شما دیزاین شود.

توجه به ابعاد و رنگ گل‌ها در تاج گل

نکته مهم دیگر برای انتخاب تاج گل مناسب مراسم ترحیم و یا مراسم خاکسپاری استفاده از ترکیب رنگی خاص این مراسم است. بنابراین بهتر است تاج گل خود را با رنگ‌های خنثی مانند سفید سفارش بدهید زیرا این رنگ برای مراسم ترحیم بسیار مناسب و باشکوه می‌باشد.

اندازه تاج گل

پایه‌های تاج گل در اندازه‌های مختلفی وجود دارد و می‌توانید انواع کوچک و ساده یا مدرن و بزرگ آن را انتخاب کنید. اما بهتر است به هنگام سفارش تاج گل برای مراسم سوگواری در نظر داشته باشید که اندازه آن را مناسب انتخاب کنید تا فضای زیادی اشغال نکند .

اضافه کردن موارد شخصی

استفاده از موارد شخصی مانند عکس، روبان یا پیام‌های تسلیت می‌تواند زیبایی تاج گلی که برای مراسم خاکسپاری سفارش می‌دهید را چند برابر کند. بنابراین با استفاده از این آیتم‌ها تاج گل خود را با شکوه‌تر خواهید ساخت .

در نظر گرفتن آداب و رسوم و سنت‌های خانواده سوگوار

ممکن است در فرهنگ‌های مختلف در مورد مراسم تدفین سنت‌های متفاوتی وجود داشته باشد. بنابراین لازم است به هنگام سفارش تاج گل برای مراسم عزاداری به آداب و رسوم و ترجیحات فرهنگی خانواده سوگوار توجه داشته باشید .

جنس پایه تاج گل

پایه تاج گل در انواع مختلفی از جمله پایه‌های چوبی و فلزی موجود است که با چیدمان گل و برگ پنهان می‌شود. انتخاب این پایه به سلیقه شخصی شما بستگی دارد اما به طور کلی پایه‌های چوبی بسیار زیباتر و شکیل‌تر به نظر می‌رسند.

در نظر گرفتن بودجه

نکته مهم بعدی میزان بودجه‌ای است که قرار است برای تاج گل ترحیم اختصاص بدهید. بنابراین ابتدا میزان بودجه مورد نظر را مشخص کرده و آن را با گلفروشی در میان بگذارید تا گلفروشی بتواند گل‌های مناسب را به شما پیشنهاد بدهد .

نکات مهم برای انتخاب تاج گل مراسم ترحیم

نکات مهم برای انتخاب تاج گل مراسم ترحیم

گل‌های مناسب برای مراسم ترحیم

 همانطور که گفته شد گل‌های مختلف معانی مختلفی نیز دارند و بهتر است به هنگام سفارش تاج گل این معانی را در نظر گرفته و گل‌های مناسبی انتخاب کنید. از جمله گل‌های مناسب برای مراسم طرحی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

گل گلایول

گل گلایول یکی از انواع مناسب و پرکاربرد گل برای مراسم ترحیم می‌باشد که بیانگر احساسات و احترام است. بنابراین می‌توان از گل گلایل سفید گلبهی یا مشکی برای مراسم ترحیم استفاده کرد .

گل زنبق

گل زنبق نیز برای مراسم ترحیم مناسب می‌باشد و نماد پاکی، معصومیت و بزرگواری است. بنابراین چنانچه قصد دارید گل زنبق را برای مراسم ترحیم سفارش بدهید می‌توانید از رنگ سفید یا ترکیب رنگ سفید و زرد این گل استفاده کنید.

گل لیلیوم

گل لیلیوم نیز یکی از گل‌هایی است که در تاج گل‌های مراسم ترحیم از آن استفاده می‌شود. این گل در رنگ‌های سفید زرد قرمز و نارنجی موجود است و حس همدردی را انتقال می‌دهد .

گل داوودی

گل داوودی نیز یکی دیگر از انتخاب‌های مناسب برای تاج گل مراسم سوگواری است که معانی گسترده‌ای دارد و از رنگ سفید آن می‌توان جهت نشان دادن حس همدردی استفاده کرد .

گل رز

گل رز نیز تنوع رنگ بسیار بالایی دارد و چنانچه قصد دارید آن را برای مراسم سوگواری سفارش بدهید بهتر است رنگ سفید آن را انتخاب کنید که نماد همدردی می‌باشد .

گل ارکیده

گل ارکیده یکی دیگر از گل‌های مناسب برای تاج گل ترحیم است که می‌توانید آن را به وفور بر روی تاج گل‌های مراسم عزاداری و ترحیم ببینید. این گل رنگ‌های مختلفی دارد و در اج گل‌های مراسم ترحیم عموماً از رنگ سفید و صورتی آن استفاده می‌شود .

گل میخک

یکی دیگر از گل‌های مناسب برای تاج گل سوگواری گل میخک است که در رنگ‌های مختلفی وجود دارد و هر رنگ آن مفهوم خاصی دارد؛ اما عموماً از رنگ سفید و زرد آن در تاج گل‌های مراسم ترحیم استفاده می‌شود.

هزینه تاج گل ترحیم چقدر می‌باشد ؟

قیمت تاج گل مراسم ترحیم یک عدد ثابت نیست و به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این عوامل می‌توان به تعداد طبقات تاج گل، نوع پایه تاج گل، نوع و تعداد گل‌ها تزیینات جانبی و … اشاره کرد.

کلام نهایی

انتخاب یک تاج گل مناسب برای مراسم خاکسپاری و یا مراسم سوگواری یکی از امور مهم برای شرکت در این مراسم است. در این مطلب تلاش کردیم شما را با نکات طلایی سفارش تاج گل مناسب مراسم ترحیم آشنا کنیم. چنانچه به دنبال یک تالار مجلل برای برگزاری مراسم سوگواری خود هستید تالار مجلل جام جم با پرسنل آموزش دیده در خدمت شماست تا مراسمات شما را به بهترین شکل ممکن برگزار کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *